Dagens ridpass

Hej !
Har nyss kommit hem från en tur till stallet, fick rida Granit och jag tyckte det gick bra från börja då vi travade och lite galopp över lite upphöjda bommar och så. Sen så då vi skulle galoppera igen i andra varvet då lyssnade han inte alls och var jätte stel så man inte kund ställa han så han inte kunde dra iväg, då vi skulle börja övningen så var han likadan så då fick jag sluta övningen och gå på små volter för att böja han och få han att lyssna mer på mig än vad han gjorde. Då vart jag faktiskt ganska nöjd men om man gjorde halt och inte så här arbetade med händerna så mkt så drog han ner huvudet och gick iväg..... Aja jag tyckte att mitten var "problemet" men det gick faktiskt ganska bra så jag är nog inte helt nöjd men så pass så att man kan kalla det ett lyckat pass :)
Bild på Granit.

Kram Julia ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0